​Työntekijämme kertovat Santanderilla työskentelystä

 

      

                     

 

 

Virpi, Luottopäätöstiimi

Tiimissämme tehdään luottopäätöksiä ja rahoitetaan kulutusluoton sopimuksia. Osamaksu- ja ostorahoitustuotteissa asiakkaitamme ovat jälleenmyyjäliikkeet ja kulutusluotossa yksityisasiakkaat. Vastaanotamme hakemuksia sähköisesti ja puhelimitse. Olemme myös tukena myyntipäälliköillemme ja jälleenmyyjäliikkeille.

Työmme on pitkälti tiimityötä ja erilaiset ihmiset tekevät työskentelystä huippua. Työtilanteen mukaan tehtävät voivat vaihtua päivän mittaan, joten sopeutumiskykyä ja joustavuutta tarvitaan. Työskentelemme myös iltaisin ja viikonloppuisin. Päätöksiä pitää pystyä tekemään ripeästi, sillä asiakkaamme arvostavat nopeita päätöksiä.

Meillä kannustetaan tuomaan esille omia mielipiteitä ja kyseenalaistamaan olemassa olevia toimintamalleja. Vuosittain työnantaja järjestää useita yhteisiä tapahtumia, jotka luovat hyvää yhteishenkeä. Olen ollut pitkään alalla ja tykkään edelleen työstäni.

Jaakko, Myynti

Teemme asiakaskäyntejä ympäri Suomen, jolloin ajokilometrejä kertyy helposti kymmeniätuhansia. Neuvottelemme asiakkaiden kanssa, teemme uusasiakashankintaa, konsultoimme luottopäätöksistä ja tuemme jälleenmyyjiä.

 

Myyntityö vaatii pitkäjänteisyyttä, ongelmanratkaisukykyä sekä kuuntelutaitoa. Puhelimessa puhumista tai ihmisiä ei saa pelätä, sillä ne ovat myyntityön kulmakiviä.  Myynnissä työaikaa ei katsota kellosta, vaan asiakkaan kysymyksiin vastataan ja tilanteet ratkaistaan silloin, kun ne tulevat eteen.

 

Olen pitkän linjan konkari, joka on yhä innostunut niin alasta kuin asiakkaistakin. Pisimmät asiakassuhteeni ovat kulkeneet mukanani työnantajavaihdoksista huolimatta. Santander on hyvä työnantaja, joka vaati paljon, mutta myös antaa. Meillä suhtaudutaan uusiin asioihin positiivisesti ja se pitää mielen virkeänä.

Riikka, Asiakaspalvelu

Asiakaspalvelussa tehtäväkenttämme on laaja; asiakkainamme on niin yksityishenkilöitä kuin yrityksiäkin ja tuotteiden osalta vastaamme ajoneuvorahoitukseen, kulutusluottoon ja ostorahoitukseen liittyviin kysymyksiin. Palvelemme asiakkaitamme ja yhteistyökumppaneitamme puhelimitse ja sähköpostilla sekä vastaamme verkkopalvelun kautta tulleisiin yhteydenottoihin.  

Työssämme on tärkeää kuunnella ja ymmärtää asiakasta, jotta osaamme tarjota hänen tilanteeseensa sopivia tuotteita ja ratkaisuja. Asiakaskontakteja on päivittäin paljon, joten ruuhkaisessakin tilanteessa pitää pysyä rauhallisena. Tässä työssä kantavimpana voimavarana on tiimihenki.

Olen toiminut asiakaspalvelussa useamman vuoden ja edelleen opin viikoittain jotain uutta. Meillä on hyvä tekemisen meininki, joka näkyy varmasti asiakkaillekin. Asiakkailtamme saatu palaute palkitsee joka päivä.

Azadeh, Talous

Työskentelen Talouden Accounting-tiimissä, jossa käsittelemme sisään tulevia rahoja, hallinnoimme erilaisia sopimuksia sekä prosessoimme maksatustiedostoja. Lähes jokaisella tiimissämme on myös omia täsmäytystilejä ja muita erityistehtäviä.

Tiimissämme on viikoittain vaihtuvat tehtävävuorot, joka tuovat vaihtelua työviikkoihin. Koska kaikki osaavat tehtäviä ristiin, pystymme kiiretilanteissa auttamaan toinen toisiamme. Teemme paljon yhteistyötä talon sisäisten asiakkaiden kuten asiakaspalvelu- ja perintätiimien kanssa. Santanderilla on paljon erilaisia tuotteita, jotka myös meidän tehtävissä pitää tuntea.

Santanderilla parasta ovat työkaverit. Yhteishenki on hyvä ja ihmisten erilaisuutta kunnioitetaan. Vaikka töitä tehdään kovalla sykkeellä, niin silti työilmapiiri on rento ja iloinen.